Marathoninformatie

Regelmatig wordt door diverse Spartaners een marathon gelopen. Dit gebeurt soms in verenigingsverband en soms vanuit initiatieven van de leden. Op deze pagina vindt u informatie, uitslagen, trainingschema's, etc. van de diverse marathons waar de Spartaan op een of andere manier bij betrokken is.

 

De finish en dan...

De marathon is zeker nog niet ten einde als je de finish bent gepasseerd. De ochtend na het lopen van een marathon sta je op en je benen zijn ontzettend pijnlijk. De volgende ochtend zijn je spieren nog stijver. Wat zijn de geheimen om snel weer met de training te kunnen beginnen?

 

Zin en onzin over zweten

Lees hier alles over transpireren tijdens het lopen, waar je aan moet denken en de effecten.

 

Drinken tijdens de marathon

Dat drinken belangrijk is tijdens de marathon mag algemeen bekend verondersteld worden. Maar wat moet je drinken, hoeveel moet je drinken.

 

Vetverbranding

De voorraad koolhydraten in je lichaam is beperkt. Voor het uitvoeren van een langdurige inspanning zoals de marathon is het belangrijk dat je lichaam vet als energiebron aanspreekt.

 

VO2Max

Tijdens het hardlopen gebruik je zuurstof. En dat je dat hard nodig hebt is goed te merken. Zeker bij de lange afstanden is dat een belangrijke factor om de eindstreep te halen.

AV De Spartaan
Postbus 196 
2160 AD Lisse
Sportpark Ter Specke
Spekkelaan 8
2161 GH Lisse
kantine: 0252-415350
Terug naar boven